Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
Bine aţi venit pe site-ul RAMI81-Suflete deschise. Acest site isi doreste sa fie util tuturor persoanelor care au nevoie de orice fel de ajuror. Aici va gasi prieteni adevarati care vor incerca sa le dea un sfat, o alinare, sa-i incurajeze, sa simta ca nu sunt singuri pe lume.
Echipa noastra este formata numai din persoane care stiu sa ce inseamna greutati in viata si stie sa aprecieze si sa ajute oamenii la necaz ascultandu-i si inercand sa le ofere o vorba buna.
Aici veti gasi tot felul de informatii medicale la diverse boli, veti gasi informatii despre terapii noi. Aici o sa fie scrise povesti de viata, cazuri umanitare si diverse teme interesante referitoare la viata noastra de toate zile.
 
 

Pentru o piele neteda si un par stralucito

Datorita efectelor daunatoare ale caldurii razelor solare, pe perioada verii pielea si
unghiile necesita protectie si ingrijire speciala. Impotriva arsurilor solare trebuie sa
ne protejam atat extern cat si intern.

In cazul pielii sensibile, deschise la culoare, se recomanda consumul de beta-caroten
inainte de expunerea la soare. Aceasta sub
stanta neutralizeaza radicalii liberi produsi de organism sau provenind din surse externe
si suprima moleculele extrem de active de oxigen care provin din radiatiile
ultraviolete.

Aplicati lotiunea de plaja cu o jumatate de ora inainte de expunerea la soare! Pentru
persoanele cu pielea foarte deschisa la culoare se recomanda o lotiune cu factor de
protectie de cel putin 20-25, pentru cele cu pielea deschisa � factor de protectie 15-20, pentru
tenul mediu 10-15, iar pentru tenul inchis 5-10. Cele mai noi formule au un factor de
protectie de pana la 100, nu contin filtre mecanice sau fizice (dioxid de titaniu) si ofera
protectie biologica.

Folositi lotiuni fotostabile si rezistente la apa, deoarece au efectul cel mai de durata.
Aplicati lotiunea pe partile expuse la soare odata la 2-3 ore si de fiecare data dupa ce
iesiti din apa sau dupa ce faceti dus.

Suprafata apei, nisipul si betonul duc la cresterea cantitatii de radiatii UV, asadar
fiti foarte prudenti. Chiar la un metru deasupra nivelului apei, cantitatea de radiatii UV
este de 50%.

Evitati expunerea la scare intre orele 11 si 15 (conform celor mai recente recomandari
intre 10 si 16)! Dupa ce v-ati uscat, retrageti-va la umbra si acoperi-ti-va capul cu un
tricou, esarfa sau prosop! Pentru a va proteja ochii purtati ochelari de calitate, cu
filtru UV, care previn clipitul intens.

In ciuda protectiei impotriva arsurilor solare, pielea se usuca mai mult vara, iar
suprafata sa devine mai aspra. Unul dintre motive este ca, la caldura, organismul, inclusiv
pielea, pierde o cantitate mare de apa, lucru ce trebuie compensat printr-un consum sporit
de apa. Insa, pe langa un consum adecvat de lichide (2,5-3 litri pe zi), se recomanda si o
ingrijire externa suplimentara a pielii. In acest scop se folosesc uleiuri naturale, iar
preparatele sintetice sau pe baza de petrol sunt din ce in ce mai putin utilizate.

Glicerina figureaza, de asemenea, pe lista de substante care trebuie evitate, deoarece
deshidrateaza pielea.

Capacitatea de aparare a pielii este sporita de zinc, seleniu, vitaminele B, C si E,
precum si de betacaroten, prin urmare aceste substante trebuie consumate chiar si dupa
expunerea la soare.

Pielea capului, datorita structurii sale deosebite, necesita o ingrijire speciala.
Peelingul, care inalte zone ale corpului trece aproape neobservat, aici poate forma matreata, a
carei dezvoltare este astazi atribuita ciupercii numite Malassezia Furfur.
Daca examinam afectiunile scalpului, vom observe ca cea mai frecventa dintre acestea este
chiar matreata. Pentru indepartarea patogenilor de obicei se folosesc sampoane speciale,
cu efect fungicid. Cele mai moderne preparate nu contin substage spumante, deoarece
cercetatorii au descoperit ca indepartarea excesiva a grasimii nu doar ca favorizeaza accesul
diferitelor substante chimice daunatoare, ci si intruziunea microbilor patogeni.

Parul are, de asemenea, nevoie de sebumul produs de scalp, pentru a preveni despicarea si
uscarea excesiva, precum si incarcarea cu energie statica. Datorita utilizarii exagerate
a sampoanelor, bulbul firului de par este afectat, acesta se micsoreaza si, in cele din
urma, moare, se subtiaza si cade. Caderea parului este una din cele mai frecvente
afectiuni din zilele noastre. Parul poate cadea de pe anumite zone ale capului sau de pe tot
scalpul, datorita unor afectiuni hormonale, inflamatii latente sau infectii, dar caderea
parului poate fi influentata, de asemenea, de deficiente de vitamine si minerale, precum si
de afectiuni ale bulbului firului de par cauzate de stres si poluarea mediului (fum de
tigara, gaze de esapament, metale grele, radiatii) sau de substante toxice (metlicamente,
citostatice).

in ultimii 15-20 de ani, numarul celor care au apelat la medic din cauza caderii parului
s-a dublat. Acest lucru poate fi explicat de cantitatea sporita de radiatii din mediu, de
ritmul alert de viata, precum si de obiceiurile alimentare nesanatoase, prin urmare
tratamentul poate dura foarte mult, adesea cu rezultate nesatisfacatoare.

Pentru ingrijirea externa a parului se recomanda lotiuni tonice, masti si balsamuri
pentru par cu agenti activi, care pot patrunde in firul de par. Absorbtia are lac intotdeauna
in bulbul folicular, care se gaseste in scalp; parul in sine este o materie inerta si nu
poate transporta substantele nutritive la radacina. Balsamurile pot revigora stratul
extern al parului deteriorat, dar nutritia radacinii parului este, de asemenea,
indispensabila pentru tratarea afectiunii.

De obicei, gelurile si lacurile nu deterioreaza parul, dar, deoarece astupa porii
scalpului, adesea provoaca aparitia cosurilor. Uleiurile pentru par nu mai sunt la moda, insa
reprezinta o modalitate mult mai potrivita de protejare a parului decat celelalte produse.

Intern, pe langa vitaminele B, trebuie consumate vitaminele A si D, care contin o
cantitate adecvata si usor de absorbit (sub forma chelatata) de fier, zinc si selenium. Ba mai
mult, trebuie consumati acizi grasi omega, lecitina, precum si preparate cu fitoestrogeni.